سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

اغلب کسانی که با شبکه اینترنت کار می کنند، زمان زیادی را به جستجو بر روی شبکه می گذرانند. یافتن یک فرد، یک محصول، یک شرکت و بسیاری موارد دیگر می توانند هدف کاربر از جستجو بر روی شبکه باشند. شما نیز اگر تا به حال به جستجو بر روی اینترنت پرداخته باشید، متوجه شده اید که با توجه به حجم بسیار زیاد اطلاعات موجود بر روی شبکه یافتن اطلاعات مفید و مناسب کار ساده ای نیست. در واقع هرگاه به دنبال اطلاعاتی می گردید با دو سؤال مهم روبه رو هستند:
§ چگونه جستجو کنیم ؟
§ کجا جستجوکنیم ؟ 
درصورتی که بتوانید به این دو سؤال پاسخ مناسب و روشنی بدهید، به راحتی خواهید توانست اطلاعات مورد نظر خود را بر روی شبکه بیابید.


چگونه جستجو کنیم ؟
جستجو کردن نیز مانند هر کار دیگری آداب و رسوم خاص خود را دارد. در واقع اکثر سایت هایی که امکان جستجو را برای شما فراهم می آورند، الگوی یکسان و استانداری را برای دریافت عبارت پرس وجو از شما دارند. شما می توانید با به کار بردن این الگوها و استفاده از نحوه نگارش صحیح عبارات جستجو، اطلاعات صحیح را به دست آورید و اپراتورهای زیر، اپراتورهای استانداردی هستند که در اکثر سایت هایی که امکان جستجو را فراهم آورده اند، قابل استفاده می باشند.
AND : هنگامی که شما به دنبال صفحاتی می باشید که حاوی چند کلمه یا عبارت معین باشند از این اپراتور استفاده کنید. به طور مثال زمانی که به دنبال اطلاعاتی در مورد اینترنت و امنیت هستند عبارت Internet And Security را مورد استفاده قرار دهید.


OR : زمانی که وجود حداقل یکی از چند کلمه یا عبارات معین در صفحات، مورد نظر شما باشد، اپراتور OR را در بین این کلمات به کار گیرید. به طور مثال Internet Or Security، صفحات سایت هایی را در اختیار شما قرار خواهد داد که دارای اطلاعاتی در مورد اینترنت، امنیت یا هر دو باشند. 


+ : این اپراتور به عنوان پیشوند قبل از کلمات مورد نظر به کار می رود. در واقع کلماتی که  پیش از آنها این اپراتور گذارده شدند، لزوماً در نتایج جستجو وجود خواهند داشت. Internet+Security صفحات و سایت هایی را در نتایج حاصله از جستجو بر می گرداند که لزوماً دارای لغت امنیت هستند، اما اینترنت می تواند در آنها وجود داشته یا نداشته باشد. 


- : این اپراتور که همانند اپراتور قبلی به صورت پیشوند به کار می رود، عدم وجود کلمه پسین خود را از سایت جستجو می خواهد. یعنی نتایج حاصل از جستجو لزوما کلمه پس از این اپراتور را نخواهد داشت. به طور مثال Internet-Security صفحاتی را در اختیار شما قرار می دهد که دارای لغت اینترنت باشد، اما نامی از امنیت در آن صفحات ذکر نشده باشد. 


" " : هرگاه به دنبال یک عبارت هستید و می خواهید کلمات به همان شکل و ترتیب در متن سایت های نتایج جستجو یافت شوند، از این اپراتور استفاده کنید، به طور مثال زمانی که به دنبال اطلاعاتی در مورد امنیت شبکه های کامپیوتری هستید باید عبارت “Network Security” را وارد نمایید. در صورتی که به جای این عبارت از +Network+Security استفاده نمایید، اگر درصفحه ای کلمه Security در ابتدای آن و Network در جای دیگری ذکر شده باشد، این صفحه نیز به عنوان نتیجه جستجو در اختیار شما قرار خواهد گرفت در حالی که حاوی اطلاعات مورد نظر شما نیست.


* : این اپراتور به عنوان پسوندی به معنای هر حرف یا مجموعه از حروف به کار می رود به طور مثال درصورتی که به دنبال Inter* بگردید، تمام صفحاتی که شامل کلمه های Internet، Internal، International و هر کلمه دیگری که با Inter شروع می شود و دارای پسوندی در ادامه است، به عنوان نتیجه به شما برگردانده خواهد شد.


() : در صورتی که بخواهید عبارات جستجوی پیچیده تری را ایجاد نمایید، می توانید از پرانتز استفاده کنید. به طور مثال اگر به دنبال مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری هستید، می توانید از عبارت (Software Or Hardware) Problems استفاده نمایید.


تعداد این اپراتورها در موتورهای جستجو بیشتر است اما به دلیل کاربرد کم سایر موارد و طولانی شدن مطلب، از ذکر اونها صرف نظر میکنیم. دوستان علاقه مند می توانند در منابع آموزشی اینترنت اطلاعات کاملی بدست آورند.


کجا جستجو کنیم ؟
حال که توانستیم عبارت مناسب برای جستجو را بسازیم، باید این عبارت را در یک سایت جستجو نماییم تا به نتایج مورد نظر دست یابیم. یکی از سایت های بسیار متداول برای جستجو Google است. اگر با استفاده از این سایت به نتایج دلخواه خود نرسیدید، استفاده از سایت هایی مانند Yahoo و Altavista توصیه می شود.
در صورتی که به دنبال موضوعی کمیاب هستید و با استفاده از دو مجموعه فوق نتوانستید به جواب مناسب دست یابید، از سایت هایی مانند Mamma و Meta Crawler استفاده نمایید. این دو سایت از مجموعه ای هستند که اصطلاحا به آنها موتور فرا جستجو (Meta Search Engine) گفته می شود و زمانی که شما بر روی یکی از اعضای این گروه سایت ها جستجو می کنید، پرس و جو به سایت های جستجوی دیگر فرستاده می شود و پاسخ های گرفته شده از مجموعه لیست ها به صورت یک لیست در اختیار شما قرار می گیرد.  


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
انتظار یعنی کلمه ای ژرف و معنایی ژرف تر ...
انتظار یعنی باوری شور آور و شوری در باور...
انتظار یعنی امیدی به نوید و نویدی به امید ...
انتظار یعنی خروشی در گسترش و گسترشی در خروش ...
انتظار یعنی فجری در حماسه و حماسه ای در فجر ...
انتظار یعنی آفاقی در تحرک و تحرکی در آفاق...
انتظار یعنی فلسفه ای بزرگ و عقیده ای سترگ...
انتظار یعنی ایمانی به مقاومت و مقاومتی در ایمان...
انتظار یعنی تواضعی در برابر حق و تکبری در برابر باطل ...
انتظار یعنی نفی ارزش های واهی و تحقیر شوکت های پوچ ...
انتظار یعنی نقص حاکم ها و حکومت ها و ابطال سلطه ها و حاکمیت ها ...
انتظار یعنی سرکشی در برابر ستم و بیداد و راهگشایی برای حکومت عدل و داد ...
انتظار یعنی دست رد به سینه هر چه باطل و داغ باطل بر چهره هر چه ظلم ...
انتظار یعنی شعار پایداری و درفش عصیان و بیداری ...
انتظار یعنی خط بطلان بر همه کفرها و نفاق ها و ظلم ها و تطاول ها ...
انتظار یعنی تفسیری بر خون فجر و شفق و دستی به سوی فلق ...
انتظار یعنی خونی در رگ زندگی و قلبی در سینه تاریخ ...
انتظار یعنی تبر ابراهیم، عصای موسی، شمشیر داوود و فریاد محمد ...
انتظار یعنی خط خونین حماسه در جام خونین خورشید ...
انتظار یعنی صلابت ...


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

کسی میدونه چرا دیگه از مطالب عاشقونه خبری نیست ؟؟؟

 

اولین دلیلش اینه که با دیدن نمرهها عاشقی از سر همه پریده  

و دومین دلیلشو نمیتونم بگم  آخه اگه بگم سایت فیلتر میشه !!!

 


ارسال شده در تاریخ نویسنده

آموزش :


روش نصب ویندوز XP بصورت خودکار
به طوری که در حین نصب هیچ سوالی از کاربر نپرسد حتی شماره سریال ویندوز !
همانطوری که می دانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید (Clean Install) در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر، نوع رزولوشن، کلمه عبور Admin، شماره سریال ویندوز و ... را پاسخ دهید. این مساله باعث می شود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. این مساله اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید، بیشتر نمایان می شود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز XP در فولدر Support قرار داده شده، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.


حال روش کار :
در سی دی ویندوز XP به مسیر زیر مراجعه نمایید :    Support\Tools\
فایل Deploy.Cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی کنید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه Zip Magic یا Winzip یا در خود ویندوز XP اگر بر روی فایل دو بار کلیک کنید باز می شود.) و فایل Setupmgr.Exe را از درون این فایل Cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی نمایید.

ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

سخت افزار :


مطلب این هفته سخت افزار، یه کمی طولانی تر از هفته های گذشته است. البته یه کم که چه عرض کنم، متن امروز به اندازه سه چهار مطلب عادی ما است. اما دلیلش هم اینه که با وجود طولانی بودن نکات خوبی رو در برمیگیره که حیفم اومد اون رو خلاصه کنم. پیشنهاد میکنم برای اینکه مجبور نباشید وقت زیادی رو صرف کنید، اون رو کپی و به صورت آفلاین مطالعه کنید.

کامپیوترها و در اصل قطعات تشکیل دهنده آنها دارای طول عمر محدودی هستند و البته عوامل دیگری مانند ‏حمل نادرست، وجود اشکال در قطعات تولیدی و حتی مونتاژ نادرست میتواند عمر آنها را تا حد زیادی کاهش دهد. نمیخواهیم در این مقاله خیلی علمی و فنی به دلایل ‏خرابی یک کامپیوتر اشاره کنیم بلکه سعی خواهیم کرد با بیانی بسیار ساده رایج ترین اشکالاتی را که ممکن است ‏برای هر کامپیوتری اتفاق بیافتد شرح داده و برای هریک راه حل ساده ای نیز ارائه نماییم.

منبع تغذیه
منابع تغذیه در یک ‏PC‏ مهمترین قطعات در حفظ سلامت یک کامپیوتر هستند، ولی با این وجود از طرف ما با ‏کمترین توجه رو به رو میشوند. بیشتر ما حاضر هستیم برای خرید یک پردازنده و یا کارت ویدیویی جدید مبالغ ‏هنگفتی هزینه کنیم اما هنگام انتخاب منبع تغذیه سعی میکنیم ساده ترین و ارزان ترین را انتخاب کنیم بی خبر از ‏اینکه همین منبع تغذیه به ظاهر بی اهمیت یکی از مهمترین قسمتها برای حفظ سلامت کامپیوتر ما است. طبق ‏تحقیقات انجام شده، خرابی های ناشی از منابع تغذیه معیوب، بالاترین درصد خرابی های سخت افزاری را به خود ‏اختصاص میدهند. از اینکه میگوییم منبع تغذیه یکی از خطرناک ترین قطعات ‏PC‏ است نباید تعجب کنید. به هر ‏صورت این قطعه به ظاهر بی اهمیت وظیفه مهمی بر عهده دارد. منبع تغذیه باید ولتاژ بالایی برابر با 220 ولت را ‏ورودی را به مقدار بسیار کوچکی برابر با 3/3 ، 5 و یا 12 ولت که برای تغذیه قطعات مختلف کامپیوترهای مدرن ‏لارم است تبدیل نماید.‏

ادامه مطلب...
ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

به نام خدا


تولدم مبارک


در جهت اشاعه فرهنگ خود تبریکی 

به دنبال پدیدار شدن پدیده های خوب و نوید بخش خود اتکایی،خود باوری،خودکفایی،خود سانسوری و خیلی ترکیبات خوب دیگر که حاوی خود می باشند،مدیریت این وبلاگ شخصی(یعنی بنده)پیشنهاد می نماید که پدیده خود تبریکی هم به این جمع اضافه گردد.چون بعضی مواقع کاملا ضروری به نظر می رسد. حالا چرا؟ عرض میکنم.

 

همین من کمترین که اینجا نشسته و وبلاگ نویسی پیشه نموده ام روز 12 مرداد یعنی دو روز پیش 18 سالم  تمام می شود.و وارد سال نوزده می شوم.تا حالا هم 18 بهار به چشم خودم دیده ام.حالا شما خیال می کنید از این همه آدمهای اطراف گذشته از پدر و مادر  و خواهر و برادر چند نفر به من( تولدت مبارک) میگن؟اینجاست که به اهمیت پدیده(خود تبریکی)پی می بریم.بنابرین:

                                                                 تولدم مبارک

 

اگه هم نظر ندین اینقد گریه می کنم که خدا دلش به حالم بسوزه


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد