سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد


اگر شما هم از خوانندگان پر و پا قرص وبلاگ ها هستید و به طور مثال، روزانه به تعداد زیادی وبلاگ سر میزنید، همواره با وبلاگ هایی روبرو خواهید شد که به اصطلاح آپدیت (به روز) نشده اند. درصورتی که شما می توانید فقط به وبلاگ هایی که به روز شده اند، سر بزنید و از این طریق در وقت خود صرفه جویی کنید. در این مقاله ما با معرفی روشی، چگونگی اطلاع از به روز شدن وبلاگ ها بدون مراجعه به تک تک آنها را آموزش خواهیم داد. ما در این مقاله به معرفی سرویس معروف وبلاگی Blogarithm می پردازیم.


این سرویس وبلاگی در آدرس http://www.blogarithm.com قابل دسترسی است. با کمک این سایت شما هر روز، براحتی از وبلاگ های به روز شده ی مورد علاقه ی خود باخبر خواهید شد. Blogarithm هر روز با ارسال ایمیلی، لیستی از وبلاگ های آپدیت شده که قبلا توسط شما وارد سیستم شده اند را، به اطلاع شما خواهد رساند. خب برای شروع، به سایت Blogarithm وارد شوید تا لیستی از وبلاگهای مورد علاقه خود را بسازید. همانطور که مشاهده می کنید، در صفحه اول این سایت دو باکس با عنوانهای URL to watch و Your email address وجود دارد. بدین معنی که شما به سرعت میتوانید یک وبلاگ را به لیست خود اضافه کنید، برای این کار آدرس وبلاگ را در باکس بالایی و آدرس ایمیل خود را در باکس پایینی وارد کرده و بر روی دکمه Watch this blog کلیک کنید. به همین سادگی این وبلاگ به لیست وبلاگهای مورد علاقه شما درBlogarithm ، اضافه می شود. البته برای جلوگیری استفاده نابه جا از این سیستم، یک ایمیل تاییدیه هم برای شما ارسال می شود که پس از کلیک بر روی آدرس موجود در نامه، آن وبلاگ به لیست شما اضافه خواهد شد.


همچین شما با کلیک بر روی My Account در بالای صفحه، می توانید برای مدیریت بیشتر، وارد اکانت خود شوید. شما در اکانت خود علاوه بر اینکه می توانید یکباره یک وبلاگ را به لیست خود اضافه کنید (یعنی دیگر ایمیل تاییده برای شما ارسال نخواهد شد) می توانید مدیریت بیشتری نیز بر روی لیست وبلاگ ها داشته باشید. در قسمت   Delete Subscriptionsبا تیک زدن وبلاگ، می توانید آن را از لیست حذف کنید.  Add Subscriptionنیز برای اضافه کردن یک وبلاگ جدید به لیست می باشد. Change Password برای عوض کردن پسورد شما در سایت، و   Update Email Address نیز برای عوض کردن آدرس ایمیل می باشد. پس از اینکه شما لیست وبلاگ های خود را وارد سیستم کردید،Blogarithm  هر روز برای شما ایمیلی را ارسال می کند و در آن وبلاگ هایی که نسبت به روز قبل تغییر کرده اند و یا به اصطلاح آپدیت شده اند را برای شما مشخص می کند. طبیعی است که اگر در این مدت هیچ وبلاگی آپدیت نشود، ایمیلی هم از طرف این سایت برای شما ارسال نخواهد شد. در پایان هم متذکر شویم که این سرویس به صورت رایگان ارائه می شود.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

Folder بدون نام



یک New Folder درست کنید و به جای اسم آن Alt را گرفته و عدد ۲۵۵ رو  از keypad تایپ کنید .سپس Alt رو رها کنید.حالا یه Folder بدون نام دارید.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

درایوی بسازید مجازی البته بدون برنامه
 
سلام .حالتون چطوره امیدوارم که حالتون خوب باشه.بعد از چند روز حال داغون امروز این مطلبو برای شما عزیزان اوردم .امیدوارم به کارتون بیاد.
البته لازمه اون اینه که این مطلبو تا اخر بخونید:

هنگامی که صحبت از درایو مجازی می شود، ذهن بسیاری از کاربران به سمت نرم افزارهای خاصی می رود که قابلیت ساخت یک درایو مجازی را دارند. اما در حقیقت نیازی به تهیه و نصب این چنین نرم افزارهایی نیست. کمی صبر و حوصله و بی تردید دقت، می تواند یاورشما در ایجاد این چنین درایوی در محیط ویندوز باشد. شاید نتوان قابلیت های ویژه ایی که سری نرم افزارهای فوق در ساخت درایو مجازی بکار می برند را ایجاد کرد، اما ساخت یک درایو مجازی آن هم بدون نرم افزار، خالی از جذابیت نخواهد بود.

قبل از شروع عملیات لازم است ذکر کنم ایجاد چنین درایوهایی هیچ ربطی به پارتیشن بندی هارد دیسک ندارد و سلامت سیستم عامل شما را به خطر نخواهد انداخت. بنابراین نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید. ضمنا اگر خوشتان نیامد راهی برای از بین بردن درایو مجازی وجود دارد. تا انتهای این مقاله با ما باشید.

برای ساخت درایو مجازی در این آموزش از فایل های خود ویندوز کمک می گیریم. اینبار به سراغ فایل اجرایی Subst.exe می رویم. این فایل در پوشه system32 که در پوشه windows قرار گرفته موجود است. این فایل به همراه سیستم عامل داس ارائه شده و اجرای آن در حالت اولیه کار هیچ عکس العملی نشان نخواهد داد. کلمه Subst برگرفته از کلمه Substitution به معنای جایگزینی و علی البدلی است و در حقیقت برای جانشین کرد یک دایرکتوری به یک درایو بکار می رود.

به این معنی که با اجرای این دستور می توانید محتویات یک فولدر خاص را به یک درایو تبدیل کنید و آن را در My Computer نشان دهید. گاهی اوقات گشتن به دنبال پوشه ایی در میان انبوه فایل ها و فولدرهای در یک درایو خاص وقت گیر است. این کار می تواند این امر را تسهیل بخشد.

مسلما عملیاتی مانند کپی و کات فایل ها یا حتی نصب برنامه ها در درایو هایی که به این روش ایجاد می شوند مقدور خواهد بود اما در مورد عملیات سیستمی مانند فرمت یا اسکن دیسک امکان پذیر نیست. حال چگونه از این Subst استفاده کنیم؟

به Run یا Command Prompt ویندوز وارد شوید ( توضیح: Run در خود منوی استارت ویندوز موجود است و همچنین برای ورود به Command Prompt در فیلد Run کلمه cmd را تایپ و اینتر کنید ) حال باید دستوری مطابق شکل زیر تایپ کنید (شکل کلی فرمان):

Subst NewDriveName: Folder Direction

فکر نکنم نیاز به توضیح چندانی باشه NewDriveName نام درایو جدیدی که قصد دارید ایجاد کنید. دقت کنید که این نام مشابه نام درایوهای موجود نباشه و Folder Direction مسیر پوشه ایی که قصد دارید اون رو به صورت درایو مجازی در بیارید. برای نمونه، مثال های زیر درایوهایی با نام K و L ایجاد خواهند کرد. درایو K جایگزینی برای محتویات پوشه C:\part و درایو L جایگزینی برای مسیر C:\ Program Files\Adobe .

Subst K: C:\part
Subst L: C:\ Program Files\Adobe

توجه! مدت دوام این درایو های مجازی بعد از ریستارت سیستم پایان می پذیرد و با یک بار ریستارت سیستم، دیگر این درایوها را نخواهید دید. برای جلوگیری از این امر چندین راه وجود دارد که بعلت کمی فرصت تنها یکی را شرح می دهیم.
در سیستم عامل های Dos و Win9x ساده ترین راه ویرایش فایل Autoexec.bat خواهد بود. این فایل را در درایو C بیابید و خطوط مربوط به Subst را در آن تایپ کنید تا در هر بار ریستارت سیستم به تبع آن Subst ایجاد شود. در سیستم عامل های xp و 2000 بهترین و راحترین کار این است که یک فایل اجرایی با پسوند .bat یا همان BatchFile ایجاد کنیم و خود فایل یا Shortcut آنرا در استارتاپ سیستم قرار دهیم. یا می توانیم مسیر را در رجیستری ایجاد کنیم.

حال چگونه فایل اجرایی یا همان BatchFile را ایجاد کنیم. مسیر زیر را برای باز کردن یک صفحه notepad طی کنید:

Start \All Programs\Accessories\notepad

از منوی فایل Save as را انتخاب و در مسیری دلخواه فایل را با پسوند bat ذخیره کنید. حال به سراغ فایلی که ایجاد کرده اید بروید. بر روی آن راست کلیک و Edit را برگزینید و دستورات مربوط به Subst را در آن تایپ و فایل را ذخیره کنید. حال نوبت به مسیردهی این فایل در رجیستری می رسد. به رجیستری وارد شوید( در فیلد Run کلمه Regedit را تایپ کنید). مسیر زیر را طی کنید:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\
Microsoft\Windows\Current Version\Run

حال در بخش سمت راست محیط رجیستری راست کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه New گزینه String Value را انتخاب سپس یک نام به ارزش ایجاد شده داده و با دابل کلیک بر روی آن در قسمت Value Date آدرس BatchFile را که در مرحله قبل ایجاد کرده اید، وارد کنید. بر روی ok کلیک و از رجیستری خارج شوید. اگر مراحل را درست طی کرده باشید این بار با ریستارت ویندوز درایوهای مجازی دوباره ایجاد خواهند شد.

حال اگر پشیمان شدید و قصد حذف درایو مجازی را داشتید طبق زیر عمل کنید:
پس از پاک کردن دستورات اضافه شده در فایل Autoexec.bat در سیستم عامل های Dos و Win9x و یا پاک کردن Shortcut یا خود فایل bat از استارتاپ سیستم و یا پاک کردن ارزش رشته در رجیستری برای سیتم عامل های xp و 2000 سیستم را یک بار دیگر ریستارت کنید. اگر هم بخواهید این کار را بدون ریستارت انجام دهید کافیست در Run یا Command Prompt دستور زیر را تایپ کنید:

Subst NewDriveName: /d

که NewDriveName نام درایوی که قصد پاک کردن آن را دارید می باشد. امیدوارم از این آموزش کمال استفاده را برده باشید.

فعلا خداحافظ  ...          ضمنا اگر نمی خوای نظر بدی لااقل یک یادگاری بگذار


ارسال شده در تاریخ نویسنده

اشاره :
یکی از محصولات پر‌‌طرفداری که هر ساله سایت‌های مختلف سخت‌افزاری به معرفی برترین‌های آن می‌پردازند، کامپیوترهای قابل حمل (نوت‌بوک‌ها) هستند که در چند سال گذشته به علت کاهش قیمت و افزایش قابلیت‌های آن نسبت به محصولات گذشته طرفداران فراوانی یافته‌اند. پس برای آن‌که هم با نوت‌بوک‌های برتر سال 2006 بیشتر آشنا شوید، به سراغ ده نوت‌بوک برتر سال از نظر سایت معروف Laptop Magazine رفتیم تا شاید در میان این محصولات گلچین شده شما هم بتوانید نوت‌بوک دلخواه خود را انتخاب کنید.






(Apple Macbook (Black
شرکت معروف اپل با استفاده از پردازنده‌های شرکت اینتل باعث‌ ‌دلخوری بسیاری از دوستداران محصولات اصیل خود شد. با این وجود توانست با ارائه محصولات مناسب در سال 2006، علاوه بر بازگرداندن دوستداران قبلی محصولات خود، طیف وسیعی از طرفداران سیستم عامل مایکروسافت را به سمت محصولات جدید خود جلب کند.







 یکی از محصولات شرکت اپل که در سال 2006 به عنوان یکی از انتخاب‌های مناسب در دنیای نوت بوک شناخته می‌شود، نوت بوک Apple Macbook این شرکت است.

این نوت بوک مشکی رنگ زیبا با بهره‌گیری از پردازنده سری Core Duo شرکت اینتل که در فرکانس دوگیگاهرتز فعالیت می‌کند، از کارایی مناسبی در سیستم‌عامل‌های مختلف برخوردار است. پردازنده گرافیکی این نوت‌بوک مانند سری Apple Macbook، چندان قدرتمند نیست.
 
با این وجود، این نوت‌بوک تمام نیازهای یک کاربر را در کاربردهای سه‌بعدی استاندارد برآورده می‌کند. وزن 3/2 کیلوگرمی این نوت‌بوک آن را در رده نوت‌بوک‌های Thin and Light قرار می‌دهد و به عبارتی امکان جابه‌جایی آسان این نوت‌بوک را فراهم می‌کند؛ البته در مقایسه با بعضی از رقبای هم‌‌رده خود.

صفحه نمایش 3/13 اینچی این نوت‌بوک از نوع براق و صفحه پهن است که این عامل باعث افزایش شصت درصدی روشنایی صفحه نمایش این نوت بوک نسبت به iBook (سری قبل نوت بوک‌های شرکت اپل) می‌شود. Apple Macbook است به امکانات ارتباطی مناسبی که این مسئله امکان ارتباط آسان این محصول را به وسایل مختلف ممکن می‌سازد.


Dell XPS M1210
نوت‌بوک XPS1210 از جمله محصولات پر طرفدار شرکت دل است که از دو فاکتور کارایی و قابلیت حمل آسان به خوبی پشتیبانی می‌کند. این نوت‌بوک 1/‌2 کیلوگرمی به یک صفحه نمایش پهن 1/‌12 اینچی مجهز است که امکان نمایش تصاویر گوناگون را با کیفیت مناسب ممکن می‌سازد. این محصول کم وزن (البته در میان رقبای هم رده خود ) به پردازنده دو گیگاهرتزی سری Core 2 Duo مجهز است که این ویژگی کارایی آن را در کاربردهای پیشرفته افزایش می دهد.

 همچنین وجود پردازنده گرافیکی قدرتمند Geforce GO 7400 که مجهز به 256 مگابایت حافظه اختصاصی است، امکان اجرای برنامه‌های سه‌بعدی پیشرفته و ویندوز ویستا را به این محصول قدرتمند داده است. عمر باتری در این نوت‌بوک با استفاده از یک باتری نُه سلولی در حدود 5/‌4 ساعت است که این مدت زمان برای یک نوت‌بوک پیشرفته مدت زمان مناسبی است. به‌طور‌کلی این نوت‌بوک Thin and Light یک انتخاب مناسب برای کاربرانی است که به یک نوت‌بوک قدرتمند در شرایط مختلف نیاز دارند.


HP Pavilion dv6000t
با آن‌که نوت بوک‌های شرکت‌ اچ‌پی در ایران محبوبیت چندانی ندارند، باز هم نمی‌توان از این نوت‌بوک‌های خوش‌قیمت و در عین‌حال کاربردی چشم‌پوشی کرد. یکی از محصولات  معروف این شرکت که در بسیاری از سایت‌های سخت‌افزاری به عنوان انتخابی مناسب شناخته می‌شود، مدل تازه‌وارد ‌Pavilion dv6000t است که از امکانات سخت‌افزاری مناسبی پشتیبانی می‌کند. این نوت‌بوک به یک پردازنده 16/2 گیگاهرتزی سری Core 2 Duo  مجهز است که قدرت پردازشی این نوت‌بوک را در مصارف مختلف افزایش داده است. صفحه‌‌نمایش 4/‌‌15 اینچی به کار رفته در این دستگاه از نوع Bright View است که این ویژگی امکان نمایش تصاویر شفاف‌تر را به صفحه نمایش این نوت‌بوک داده است.

وجود یک گیگابایت حافظه DDR2، هارددیسک هشتادگیگابایتی از نوع ساتا و DVD Writer با امکان ضبط دیسک‌های نوری دو لایه، این نوت‌بوک را به انتخابی مناسب برای مصارف چند رسانه‌ای (Multi Media) تبدیل کرده است. عمر باتری در این نوت بوک با استفاده از یک باتری دوازده سلولی در حدود سه‌‌ساعت و چهل دقیقه است که  در مقایسه با عمر باتری نوت‌بوک های دیگر (با در نظر گرفتن تعداد سلول‌های باتری)  زمان کمی به نظر است. به طور کلی نوت‌بوک Pavilion dv6000t انتخابی مناسب برای کاربرانی است که به دنبال یک نوت‌بوک با قیمت و کارایی قابل قبول می‌گردند. 







Alienware Auora m9700
اکثر کاربران حرفه‌ای زمانی که نام Alienware را می‌شنوند، به یاد کامپیوترهای پیشرفته این شرکت می‌افتند که از لحاظ کارایی و طراحی جای صحبت را برای کسی باقی نمی‌گذارد.
 
اما مدتی است که این شرکت معروف در زمینه تولید نوت‌بوک هم فعالیت می‌کند که نمونه‌های موفق آن نوت‌بوک  پیشرفته Auora m 9700 است که به عنوان ارمغانی قدرتمند از این شرکت برای انجام بازی‌های کامپیوتری پیشرفته در کامپیوترهای همراه شناخته می‌شود.

این نوت‌بوک با بهره‌گیری از یک پردازنده 4/2 گیگاهرتزی سری Turion 64 کارایی مناسبی را در پردازش‌های سه بعدی ارائه می‌کند.
 
به علاوه، وجود دو پردازنده گرافیکی قدرتمند سری Geforce GO 9700GS که هر کدام مجهز به 512 مگابایت حافظه اختصاصی است، نوت‌بوک Aura m 9700 را به یک دسکتاپ فشرده شده قدرتمند در میان نوت‌بوک‌ها تبدیل کرده است. نکته جالبی که در این میان وجود دارد، پشتیبانی این نوت‌بوک از فناوری مضاعف‌سازی SLI است که در کمتر نوت‌بوکی مشاهده می‌شود. این ویژگی به آن در کاربردهای سه‌بعدی پیچیده توانی مضاعف می‌بخشد.
 
شرکت Alienware در این دستگاه از یک صفحه‌نمایش هفده اینچی با حداکثر دقت 1200 *1920 استفاده کرده است تا بدین روش لذت انجام بازی‌های سه‌بعدی در این نوت‌بوک را افزایش دهد. همچنین برای افزایش کارایی این دستگاه، از دو هارددیسک 160 گیگابایتی که به صورت RAID 0 فعالیت می‌کنند استفاده شده است.

نوت‌بوک Auora m 9700 با وزن بالای خود در رده نوت بوک‌های Desktop Replacement قرار می‌گیرد و این مسئله آن را به انتخابی مناسب برای کاربران تشنه کارایی بالا تبدیل می‌کند.







Sony Vaio VGN-SZ320P/B
نوت‌بوک‌های شرکت سونی از جمله محصولات موجود در بازار کشورمان هستند که به علت کارایی مناسب و ظاهر زیبای خود طرفداران فراوانی پیدا کرده‌اند. یکی از محصولات کارآمد و زیبای این شرکت که امروزه در بازار‌ کشورمان وجود دارد، مدل SZ320P/B است که از امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای پشتیبانی می‌کند.

این محصول زیبا به یک پردازنده 8/‌1گیگاهرتزی سری Core 2 Due مجهز است که با فرکانس 667 مگاهرتز با پل شمالی در ارتباط است. پل شمالی ‌INTEL 945GM موجود در این دستگاه امکان استفاده از دو پردازنده گرافیکی مجزا را به این نوت‌بوک داده است تا بر اساس این قابلیت کاربر بتواند بدون هیچگونه دردسری از دو پردازنده
Geforce GO 7400 و INTELGMA 950 استفاده کند. وجود این قابلیت در نوت‌بوک SZ320P/B علاوه بر افزایش کارایی سیستم در کاربردهای مختلف، باعث افزایش عمر باتری این نوت‌بوک می‌شود.

این محصول با وزنی در حدود 86/‌1 کیلوگرم و عمر باتری پنج ساعت و هفده دقیقه به عنوان یک محصول سبک و کارآمد برای استفاده در شرایط مختلف تبدیل شده است. البته باید به این نکته اشاره نمود که مدت زمان پنج ساعت در شرایط استاندارد محاسبه می‌شود و در حین انجام پردازش‌های گرافیکی این زمان کاهش خواهد یافت. به طور کلی نوت بوک SZ320P/B یک نوت بوک Thin and Light مناسب برای کاربردهای مختلف است که هر روزه بسیاری از کاربران با آن‌ها در ارتباط هستند.







Dell Latitude D820
اگر به دنبال یک نوت بوک مناسب برای پردازش تصاویر سه بعدی خود در نرم‌افزارهای 3d max و Maya می‌گردید، Latitude D820 انتخابی مناسب برای نیازهای شماست. این نوت‌بوک قدرتمند با بهره‌گیری از یک پردازنده 16/2 گیگاهرتزی سری Core 2 Due و کارت گرافیکی Quadro NVS 120M با 512 مگابایت حافظه اختصاصی، کارایی قابل قبولی را در کاربردهای سه بعدی ارائه می‌کند.
 
به یک صفحه نمایش 4/‌15 اینچی از نوع Widescreen با دقت1200*1920 پیکسل مجهز است که این قابلیت امکان مشاهده تصاویر را با بهترین دقت ممکن می‌سازد.
 
شرکت دل برای افزایش کارایی این نوت بوک در کاربردهای سه بعدی از یک‌گیگابایت حافظه DDR2 667 و یک هارددیسک  صدگیگابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه استفاده کرده است تا با این کار زمان دسترسی پردازنده و کارت گرافیگی را به حداقل برساند.
 
همچنین برای کاهش دردسر کاربر برای شارژ باتری در شرایط ضروری این شرکت از فناوری Express Charge استفاده کرده است که این ویژگی امکان شارژ هشتاد درصدی باتری را در زمان کمتر از یک ساعت ممکن می‌سازد.

  یکی از نقاط ضعف این نوت بوک، وزن سه کیلوگرمی آن است که امکان جا به‌جایی آسان آن را کاهش می دهد. البته با توجه به نوع کاربرد این نوت‌بوک، فاکتور وزن در این محصول از اهمیت کمتری برخوردار است؛ زیرا اکثر کاربرانی که این نوت‌بوک را انتخاب می‌نمایند، بیشتر به فاکتور کارایی بالا در کاربردهای سه‌بعدی توجه می‌کنند.







 Lenovo Thinkpad T60-7
شرکت Lenovo از جمله شرکت‌های سازنده نوت‌بوک در دنیا است که توانست با بهره‌گیری از مدیریت صحیح خود و فناوری شرکت IBM به موفقیت چشمگیری دست یابد. یکی از نوت‌بوک‌های مناسب این شرکت که امروزه در بازار کشورمان وجود دارد، نوت بوک قدرتمند T60 سری ThinkPad است.

این محصول کارآمد‌‌ به یک پردازنده 6/‌1 گیگاهرتزی سری Core 2 Due مجهزاست که با حافظه DDR2 خود یک زوج قدرتمند را به وجود آورده است. واحد پردازش گرافیکی X1300 این نوت‌بوک  به 256 مگابایت حافظه اختصاصی مجهز است و این ویژگی، امکان اجرای برنامه‌ای گرافیکی پیشرفته را روی این نوت‌بوک ممکن می‌سازد.

همچنین شرکت Lenovo برای جلوگیری از کاهش دقت تصاویر و افزایش عمر باتری در این نوت‌بوک از یک صفحه نمایش چهارده اینچی نوع +SXGA استفاده کرده است.  البته شرکت Lenovo در سری جدید نوت‌بوک‌های T60، در این نوت‌بوک از صفحه نمایش پهن استفاده کرده‌ است تا با این‌کار قابلیت‌های این نوت‌بوک را در مصارف مختلف افزایش دهد.
 
نوت‌بوک ThinkpadT60 به یک باتری نُه سلولی مجهز است که تا حدود پنج ساعت انرژی مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. در مجموع محصول کارآمد شرکت Lenovo انتخابی مناسب برای مدیرانی است که امنیت اطلاعات اهمیت فوق‌العاده‌ای برای آن‌ها دارد؛ زیرا در این نوت بوک‌ها از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند ‌Finger Print Sensor استفاده می‌شود که این مسئله امکان دستیابی کاربران مختلف به اطلاعات این نوع نوت‌بوک را محدود می‌کند.







Toshiba Portege M400
تصور کنید از طرف یک شرکت یا روزنامه برای جمعآوری خبر به یک نمایشگاه معروف مانند جیتکس رفته‌اید، اما بر اثر حجم کار، این امکان برای شما وجود نداشته باشد که اخبار خود را تایپ کنید. پس تنها راهی که برای شما می‌ماند، نوشتن فوری اخبار و انتقال آن از طریق اینترنت است که این کار توسط نوت‌بوک‌های سری Tablet PC در کمترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

یکی از نوت‌بوک‌های معروف این سری که از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است، مدل موفق Portege M400 شرکت توشیبا است. این نوت‌بوک قدرتمند با استفاده از یک پردازنده 86/‌1 گیگاهرتزی سری Core Duo کارایی مناسبی را در کاربردهای مختلف ارائه می‌کند که این مسئله خیال شما را از بابت تمامی موارد راحت می‌کند. همچنین وجود یک هارددیسک صدگیگابایتی با سرعت چرخش 5400RPM  امکان ذخیره‌ای فایل مختلف را در کمترین زمان میسر می‌سازد.

 یکی از قابلیت‌های برجسته  این نوت‌بوک که باعث برتری آن نسبت به دیگر رقبای خود می‌شود، امکان ارتباط سریع کارت شبکه این نوت‌بوک با سرعتی در حدود چهارصد تا هفتصد کیلوبایت است که این ویژگی به عنوان یک قابلیت کاربردی در این نوع نوت‌بوک شناخته می‌شود. علاوه بر این وجود یک نرم‌افزار با نام Config Free امکان مدیریت ساده‌ وسایل ارتباطی موجود در این نوت‌بوک را فراهم می‌کند. به علاوه، وجود یک لایه ضد ضربه روی صفحه نمایش این نوت‌بوک باعث افزایش مقاومت این محصول در مقابل ضربات ناگهانی می‌شود. نوت‌بوک Portege M400 با وزنی در حدود دوکیلوگرم، یک انتخاب ایدهآل برای کسانی است که می‌خواهند یک محصول کارآمد و کم وزن را به همراه خود در کنفرانس‌های خبری به همراه داشته باشند. 







Fujitsu Lifebook Q2010
شرکت فوجیستو با ارائه نوت بوک Q2010 سری Lifebook به گونه‌ای رقبای دیگر خود را به رقابت دعوت کرده است. این نوت‌بوک فوق سبک، با وزنی در حدود 990 گرم لذت استفاده از یک نوت‌بوک کاملاً پورتابل را برای شما ممکن می‌سازد. ضخامت بدنه این نوت‌بوک در حدود 5/2 سانتی‌متر است که این مسئله آن را به یک شاهکار تمام عیار در بین رقبای خود تبدیل کرده است.

 شرکت فوجیتسو در این نوت‌بوک از یک پردازنده 2/ 1 گیگاهرتزی ‌سری Core Solo Ultra Low Voltage استفاده کرده است تا به این وسیله عمر باتری این نوت‌بوک را افزایش دهد.

بنا به اطلاعات ارائه شده در سایت اینتل، یک پردازنده کم مصرف Core Solo حداکثر توانی در حدود پنج وات را مصرف می‌کند در این مقدار مصرف در مقایسه با پردازندهای دیگر، مقدار بسیار اندکی است.

بر اساس آزمایش‌های انجام گرفته باتری 255 گرمی این نوت بوک قادر است پنج ساعت انرژی مورد نیاز این  نوت بوک را تأمین کند که این مدت برای یک باتری استاندارد واقعاً ایده‌آل است.
 
یکی از ویژگی‌های جالب نوت‌بوک Q2010، صفحه‌نمایش دوازده اینچی نوع پهن آن است که به طور کاملاً ماهرانه‌ای تعبیه شده است. امکانات ارتباطی  این نوت‌بوک، شامل پورت  USB 2 ،FIREWIRE و رابط بلوتوث می‌شود. همچنین وجود یک پورت پانزده پین (D SUB) در این محصول باعث ارتباط آسان آن با مانیتورهای مختلف می‌شود که با این ویژگی به راحتی می‌توان مشکل کوچک بودن صفحه نمایش این محصول را در مصارف خاص حل نمود. 







Toshiba Qosmio G35-AV650
 نوت بوک G53-AV650 سری Qosmio یک محصول موفق شرکت معروف توشیبا است که در میان نوت‌بوک‌هایDesktop Replacement به عنوان یک انتخاب مناسب شناخته می‌شود. این نوت‌بوک قدرتمند با وجود یک پردازنده دوگیگاهرتزی سری Core Duo و دوگیگابایت حافظه DDR2 با فرکانس کاری 667 مگاهرتز، انتخابی ایده‌آل برای کاربردهایی است که در آن نوع پردازنده و میزان حافظه اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

پردازنده گرافیکی Geforce GO 7600 به کار رفته در این نوت بوک، به 256 مگابایت اختصاصی از نوع GDDR3 مجهز است که توانسته با صفحه نمایش هفده اینچی WUXGA آن یک مجموعه قدرتمند برای پردازش و نمایش تصاویر گرافیکی به وجود آورد.

همچنین وجود دو هارددیسک صدگیگابایتیِ موجود در این نوت بوک امکان استفاده از حالت RAID 0 را ممکن می‌سازد که این ویژگی باعث افزایش کارایی این نوت بوک در ذخیره فایل‌هایی با حجم بالا می‌شود.

شرکت توشیبا برای افزایش قابلیت‌های این نوت‌بوک از یک درایونوری با قابلیت پشتیبانی از فرمت HD-DVD   استفاده کرده است تا با این کار، اولین قدم اساسی را در زمینه معرفی این فرمت برداشته باشد. البته باید به این نکته اشاره کرد که این درایو نوری فقط قادر به خواندن دیسک‌های نوری این فرمت است و قابلیت رایت این نوع دیسک را ندارد. این نوت بوک قدرتمند وزنی در حدود 7/‌4‌کیلوگرم دارد که در میان تمام رقبای انتخابی هم رده خود به عنوان یک محصول سنگین به حساب است. البته اگر دوست دارید بدون رفتن به باشگاه پس از مدتی بازوان ورزیده‌ای داشته باشید، این محصول انتخاب خوبی برای شماست!


گرفته شده از:نشریه عصر شبکه


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

به دلیل اینکه این روزها گوشی های نوکیا بسیار تقلبی شده اند این آموزش و ترفند بسیار جالب و کارا را برای شما در سایت قرار دادم ....


چگونه موقع خرید گوشی های نوکیا مطمئن شویم که سرمان کلاه نرفته است ؟


بدین منظور به نکات زیر به دقت توجه کنید.
1. 
نوکیا محصول کشور فنلاند است. پس توجه کنید که حتما عبارت Made in Finland در جعبه و روی گوشی قید شده باشد.


2. 
با زدن کد #06#* شماره سریال گوشی را از طریق صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید. اولا این شماره باید با شماره روی جعبه و شماره روی خود گوشی مطابقت داشته باشد. دوما باید رقم هفتم و هشتم آن صفر باشد تا نشان دهنده این باشد که این گوشی در فنلاند تولید شده است.


3. 
کد #0000#* را بزنید و مطمئن شوید ورژن گوشی بالای 4 است.


4. 
از پشت گوشی جایی که سیم کارت و یا مموری را قرار می دهید به رنگ برد گوشی توجه کنید. گوشی های اصلی دارای برد سبز رنگ تیره میباشند. در حالیکه که گوشی های غیر فنلاند رنگ سبز روشن دارند.


اما برای شناسایی باطری های اصل نوکیا نکات زیر را مدنظر قرار بدهید.


1. 
اول از همه باید شکل دو دست معروف نوکیا روی هولوگرام
روی باطری باشد. صفحه زیر رو ببینید.

 

 اول از همه باید شکل دو دست معروف نوکیا روی هولوگرام روی باطری باشد. صفحه زیر رو ببینید.
2. 
زاویه قرار گیری آرم نوکیا مهم است .


3. 
وقتی باتری رو به سمت بالا پایین چپ و راست حرکت بدهید ، نقاطی اطراف آرم نوکیا ظاهر می شوند.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد