سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاتوق دانشجویان کامپیوتر دانشگاه پیام نور میبد یزد

 

و ما در این لحظه، در این نخستین روز آفرینش، نخستین روز خلقت، روز اورمزد، آتش اهورایی نوروز را باز برمی افروزیم و در عمق وجدان خویش، به پایمردی خیال، از صحراهای سیاه و مرگ زده قرون تهی می گذریم، و در همه نوروزهایی که در زیر آسمان پاک و آفتاب روشن سرزمین ما برپا می شده است، با همه زنان و مردانی که خون آنان در رگهایمان می دود، شرکت می کنیم و بدین گونه، «بودن خویش» را، به عنوان یک ملت، در تندباد ریشه برانداز زمان ها خلود می بخشیم و در هجوم این قرن دشمنکامی که ما را با خود بیگانه ساخته و «خالی از خویش» برده رام و طعمه زدوده از «شخصیت» این غرب غارتگر کرده است، در این میعادگاهی که همه نسلهای تاریخ و اساطیر ملت ما حضور دارند، با آنان پیمان وفا می بندیم و «امانت عشق» را از آنان به ودیعه می گیریم که «هرگز نمیریم» و «دوام راستین» خویش را به نام ملتی که در این صحرای عظیم بشری، ریشه در عمق فرهنگی سرشار از غنا و قداست و جلال دارد و بر پایه «اصالت» خویش، در رهگذر تاریخ ایستاده است، «بر صحیفه عالم» ثبت کنیم.

کویر ـ دکتر علی شریعتی


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

ترفند مفید در نرم افزار Word
با بکار بستن ترفندهای زیر در کار خود با نرم افزار
Word سرعت بخشید :
1- اگر در حال تایپ کردن یک متن انگلیسی هستید و به دنبال مترادف یک کلمه خاص می گردید ، کافیست نشانگر را در کنار و یا در زیر کلمه مربوطه ببرید و کلیدهای
Shift + F7 را فشار دهید.با این کار فهرستی از کلمات مترادف آن کلمه خاص نمایش داده میشود.
ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

یک استاد علوم ژاپنی اعلام کرد که یک مدرسه در توکیو میزبان نخستین معلم رباتیک می‌شود.به گزارش ایسنا، هیروشی کوبایاشی ــ استاد دانشگاه توکیو - در این زمینه گفت: دانش‌آموزان در یک مدرسه ابتدایی توکیو به زودی از سوی نخستین معلم رباتیک آموزش خواهند دید.کوبایاشی، رباتی را خلق کرده است که می‌تواند به کودکان درس بدهد و در عین حال قادر است، طیف محدودی از احساسات را از خود بروز دهد؛ مثلا این ربات در مواجهه با دانش‌آموزان بی ادب عصبانی می‌شود.این ربات که «سایا» نام دارد، مدت 15 سال در دست طراحی بوده و طی این مدت برای آموزش و تدریس در مدرسه برنامه‌ریزی‌ شده است.
این ربات 18 موتوره چهره‌ دارد که به آن امکان می‌دهد، احساسات خاص انسانی را تقلید کند و در عین حال می‌تواند کارهای دیگری شبیه به انسان انجام دهد و همچنین به چند زبان صحبت می‌کند.
حضور برنامه‌ریزی‌ شده سایا در این مدرسه ابتدایی نشان دهنده تلاش‌های اخیر ژاپن برای هدفمند کردن بهره‌گیری از ربات‌ها در زندگی روزمره است.
دولت ژاپن امیدوار است که تا سال 2015 هر منزلی در این کشور مجهز به یک ربات باشد. برای رسیدن به این هدف، دولت ژاپن 35 میلیون دلار در حوزه این فن‌آوری سرمایه‌گذاری‌ کرده است.


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

سلام خدمت همه شما پیام نوری ها و غیر پیام نوری ها

چندی پیش یکی از دوستانمون از دانشگاه پیام نور مشهد این پیام رو گذاشته بودند .

جالب بود . منم که دستم به جایی بند نیست . اگه کسی از مسئولین اینو می بینه خواهشا رسیدگی کنه .

ممنون

با سلام خدمت شما دوست عزیز

من از شما فقط یک کمک می خوام . محض رضای خدا هم که شده بهم کمک کنید :

من یک دانشجوی ورودی 87 دانشگاه پیام نور واحد مشهد هستم که در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار ) تحصیل می کنم . مشکلی برام پیش اومده و از شما خواهش می کنم که گوشه و کنارهای وبلاگت این مسئله رو مطرح کنی . قضیه اینه که از بین 400 دانشجویی که روز امتحان مبانی کامپیوتر و برنامه سازی امتحان دادند حدود 40 تا از ورقه های امتحانی چه تستی و چه تشریحی و همچنین لیست حضور و غیاب گم شده و ما الآن هیچ مدرکی نداریم تا بتونیم با استناد به اون ثابت کنیم که سر جلسه حضور داشتیم . من خودم 2 ماه این قضیه رو پیگیری کردم و مسئولین دانشگاهمون تازه الآن متوجه این موضوع شدند اما در جواب گفتند فقط متاسفم و تنها راهی که پیشنهاد کردند این بود که دوباره امتحان بدید . آیا به نظر شما این درسته که من که یک درس رو پاس می شدم دوباره امتحان بدم و از بقیه هم دوره ای هام عقب بمونم . به خصوص اینکه این در تخصصی و 4 واحدی و پیشنیاز بقیه دروس تخصصی و در واقع اگه اینو پاس نشم هیچ درس دیگه ای نمی تونم بردارم .این هم از دانشگاه بی در و پیکر ماست دیگه . شما هم دانشجویید و ازتون خواهش می کنم این مطلب رو درج کنید تا حداقل آبروی رفته دانشگاهمون بیشتر بره و حرص بچه ها خالی بشه . به خدا این آخر نامردی ای است که در حق ما تمومش کردند . خواهش می کنم کمکتون رو از ما دریغ نکنید .


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

مانند همیشه Tube Software  رده بندی محبوبیت زبان های برنامه نویسی ماه ژانویه 2009 را منتشر کرد. این رده بندی هر ماه به روز خواهد شد. این رده بندی بر اساس تعداد استفاده های مهندسان در دنیا است. و موتور های جستجوگر معروفی مانند گوگل ، MSN، یاهو و یوتیوب در این محاسبات استفاده شده اند. رده بندی را در زیر ببینید

1-      JAVA کماکان صدر نشین است البته کمی از سطح محبوبیت خود را از دست داده است.

2-      C در این ماه به محبوبیتش اضافه شده است و به مقام دوم صعود کرده است.

3-      C++ نزول کرده است.

4-      PHP  هم دچار افت محبوبیت شده است.

5-      ABAP این ماه معروفتر از گذشته بوده است.

6-      Phyton با یک پله نزول مواجه شده است.

7-      Perl , Delphi هم با هم در جایگاه 7 هستند.

منبع :Popularity of Programming Languages: January 2009


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

هفتمین نسخه و جدیدترین ویرایش سیستم عامل محبوب مایکروسافت Ultimate Microsoft Windows 7 نام دارد یعنی ویندوزی که پس از انتشار ویندوز ویستا و با سرو صدای بسیار از سوی مایکروسافت عرضه شد تا به نوعی تمام ایراد های وارده به ویندوز ویستا را از بین ببرد و این ویندوز را به عنوان نسل نوین سیستم عامل ها برای کاربران منتشر کند. گفته می شود در ماه ژانویه 2009 مایکروسافت سرانجام نسخه Beta و آزمایشی این ویندوز را برای کاربران علاقه مند منتشر کرد که با استقبال و دانلود بی نظیری از سوی کاربران ویندوز روبه رو شد و قرار است پس از انتشار چند نسخه آزمایشی، نسخه نهایی ویندوز 7 در سال 2010 رسماً منتشر شود.

نگاهی به ظاهر جدید ویندوز 7
در نمای اولیه ویندوز 7 نیز مانند ویندوز ویستا از ویژگی پیشرفته گرافیکی Windows Aero بهره می برد با این وجود ویندوز 7 در بسیاری جهات پیشرفت چشمگیری کرده است. دور تا دور پنجره ها تا نسخه بتا به صورت کاملاً شفاف است و زیبایی خاصی را به این ویندوز می دهد. این پیشرفت ها در حالی است که ویندوز 7 قرار است بسیار نرم تر، راحت تر و بهتر نسبت به ویندوز ویستا اجرا شود و ویژگی دسک تاپ سه بعدی آن در CPU های ضعیف تر نیز عمل کند. ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

محمد فواد رحمان سرشت – ICTPRESS - امروزه با رشد و توسعه دانش و فناوری آنهایی برنده هستند که به خوبی با تسلط روی ابزار فناوری ،کارکرد مناسب آن را برای راحت تر زیستن در عصر جامعه اطلاعاتی تجربه می کنند.ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی

چه مایکروسافت تا قبل از عرضه ویندوز ویستا عقیده داشت این نسخه از ویندوز دو برابر ویندوز XP محبوبیت کسب خواهد کرد، اما نتایج یک بررسی جدید حاکیست ویستا نامحبوب ترین نسخه سیستم عامل ویندوز در کل تاریخ بوده است.
به گزارش فارس به نقل از سی نت، تحقیقات موسسه پژوهشی Ovum نشان می دهد در حالیکه میزان محبوبیت ویستا در ابتدای عرضه اش 15 درصد تخمین زده شده بود، این رقم هم اکنون به زیر 9 درصد سقوط کرده است.
از میان صاحبان مشاغل بزرگ و مأیران شرکت های بزرگ تجاری در اروپا و آمریکا تنها 31 درصد در سال 2008 از ویندوز ویستا استفاده کرده اند که پیش بینی می شود این رقم در سال 2009 به 26 درصد کاهش یابد.
28 درصد این افراد تصریح کرده اند که آینده خوبی برای ویندوز ویستا متصور نیستند و منتظر عرضه ویندوز 7 و بررسی وضعیت آن هستند.
همین گزارش حاکیست در حال حاضر 71 درصد صاحبان مشاغل کماکان از ویندوز
xp و 10 درصد از ویندوز 2000 استفاده می کنند. 9 درصد نیز کاربر ویندوز ویستا بوده و 3 درصد افراد از سیستم عامل Mac OS X اپل و 2 درصد هم از لینوکس استفاده می کنند
منبع : عصر ایران


ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
روزی مرد جوانی نزد شری راما کریشنا رفت و گفت: می­خواهم خدا را همین الآن ببینم!!! 
کریشنا گفت: قبل از آنکه خدا را ببینی باید به رودخانه گنگ بروی و خود را شستشو بدهی... 
او آن مرد را به کنار رودخانه گنگ برد و گفت: بسیار خوب حالا برو توی آب. 
هنگامی که جوان در آب فرو رفت، کریشنا او را به زیر آب نگه داشت. 
عکس­العمل فوری مرد این بود که برای بدست آوردن هوا مبارزه کند. وقتی کریشنا متوجه شد که آن شخص دیگر بیشتر از این نمی­تواند در زیر آب بماند به او اجازه داد از آب خارج شود.
در حالی که آن مرد جوان در کنار رودخانه بریده بریده نفس می­کشید، کریشنا از او پرسید: وقتی در زیر آب بودی به چه فکر می­کردی؟ آیا به پول، زن، بچه یا اسم و مقام و حرفه؟!! 
مرد پاسخ داد: نه به تنها چیزی که فکر می­کردم هوا بود. 
کریشنا گفت: درست است. حالا هر وقت قادر بودی به خدا هم به همان طریق فکر کنی فوری او را خواهی دید...

ارسال شده در تاریخ نویسندهحسن اخلاقی
Susa Web Tools
پاتوق دانشجویان پیام نور میبد